Azi ar trebui să învăţ


Azi ar trebui să învăţ. La morfopatologie (să dezvăluim că Blogărilă e student şi la medicină).
Da, e una dintre acele materii care te lovesc, te lasă să îţi revii, îţi dă speranţe, după care te doboară iar.
Când am deschis Precis-ul (cartea-curs a materiei), mi-am amintit fără sa vreau de autor:

"Ce face morfopatu' ăsta mă ?" a fost una dintre interogaţiile de început ale profesorului Florescu, punând un accent greu si grav, cu o voce de comandant militar care scoate studentul din orice stare de somnolenţă matinală.
Până la întâlnirea din anul III cu profesorul Petre Florescu orice studenti din generaţia mea au recunoscut că medicina de Cluj era floare la ureche...
Prima zi pe coridoarele şi sălile sobre pline de borcane cu aşa-zisele "piese" (o adevarată expoziţie de organe care expun probabil toate bolile din lume, fiind cea mai mare colecţie din Europa) din catedra de morfopat clujeană reprezenta trecerea spre următorul pas in studiul medical.
Cine a fost Petre Florescu? Profesor universitar emerit, de departe cel mai dur cadru didactic al universităţii, om modest, sever, integru, pedagog desăvârşit, care nu facea compromisuri, era recunoscut ca un adevărat "filtru" de cunostinţe pentru studenţi. De aici câştigând bineînteles şi repulsia multor studenţi şi cadre.
Au apărut zvonuri cum că ar fi fost cel mai bun morfopatolog din Europa, şi în top trei mondial...nu e de mirare dupa 40 de ani de experienţă şi pasiune in domeniu. Prof. Dr. Petre Florescu era cel care a dus mai departe renumele şcolii clujene de medicină, clădit de nume precum Iuliu Hatieganu, Ioan Goia sau Victor Papilian.
Din păcate, din experienţele mele zilnice observ că şcoala clujeană de medicină este intr-o continuă degradare, ştiinţa medicală fiind acoperită de către cadre didactice tot mai slab pregătite şi de interese economice.
În data de 01.05.2010 la ora 14.20, pe o bancă din parcul de lângă statuia lui Mihai Viteazul, s-a stins şi ultima flacără intelectuală medicală clujeană...
Dumnezeu să-l odihnească.

Video Prof.Univ. Petre Florescu

3 comentarii:

Copila blonda spunea...

Haidi, bre, ultima flacara?!?!?! Poate-ti ajunge vreun prof/asist pe blog...si sa vezi atunci scantei!
Drept zici de el, si mie mi-a inspirat cateva posturi, ba l-am visat si noptile, noroc ca am trecut rapid de el.
O singura observatie: MODEST?!?!?

p.s. Mi-ai facut dor de Cluj... de Hasdeu, de Clinici, de scarile de la morfopat, de viteza cu care fugeam prin curte ca sa nu prind usa inchuiata (cred ca pe vremea aia toti aveam ceasul setat dupa al lui Florescu!) Ce de amintiri!

Copila blonda spunea...

p.s. Fix poza asta am pus-o si eu mai demult...

blogărilă spunea...

Au...mi-ai adus aminte de ceasu' lui Florescu, niciodată exact, cu plusuri şi minusuri :)) Modest...dacă nu ar fi fost, nu ar fi rămas să predea la nişte "nenorociţi" de studenţi in cj, ci ar fi mers spre partea financiară. Să nu mă înţelegi greşit, nu sunt fanul lui nr.1, nu mi-a plăcut omul, dar trebuie recunoscut, a fost ultimul "dinozaur" intelectual al umf-ului. O să mai treacă ceva timp până mai apare cineva care să marcheze aşa studenţii. Uite la noi :)) încă mai tresărim cand ne amintim.